جُرج کلونی: ۴۰۰ سال است واکسن پاندمی نژادپرستی‌مان را نیافته‌ایم
جُرج کلونی: ۴۰۰ سال است واکسن پاندمی نژادپرستی‌مان را نیافته‌ایم
جرج کلونی هنرپیشه سرشناس هالیوود در واکنش به مرگ «جورج فلوید»، آتش‌افروزی نفرت و خشونت رهبران آمریکا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش آذرسلام، جرج کلونی هنرپیشه سرشناس هالیوود در واکنش به مرگ «جورج فلوید» گفت: نژادپرستی ضد سیاهان در ایالات متحده، بیماری واگیر ماست که به همه ما سرایت کرده است.

این هنرپیشه در روزنامه «دیلی بیست» نوشت: عصبانیت و خشونتی که دیگربار در خیابان‌هایمان می‌بینیم، متعاقب قتل جورج فلوید در مینیاپولیس است که مامور پلیس زانویش را روی گردنش نهاد و او را از زندگی محروم کرد. این رویداد رشد اندک ما را از سرآغاز برده‌داری تا به امروز نشان می‌دهد.

کلونی روز دوشنبه با ذکر نام رنگین‌پوستانی که توسط نیروهای پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند نوشت: هیچ شکی در مورد به قتل رسیدن جورج فلوید وجود ندارد.

کلونی خواستار تغییر نظام‌مند در اجرای قانون و سیستم عدالت کیفری شد و گفت: ما به سیاستگذاران و سیاستمدارانی نیاز داریم که عدالت را به‌طور یکسان بین شهروندانشان رعایت کنند. رهبرانی که آتش نفرت و خشونت را برمی‌افروزند انگار تفکر شلیک به غارتگران را چیزی کمتر از اظهارات نژادپرستانه می‌پندارند.

او در ادامه گفت: این(نژادپرستی) بیماری همه‌گیر ماست. همه ما را مبتلا کرده است. ۴۰۰ سال است که هنوز نتوانسته‌ایم واکسنی برای آن بیابیم و به نظر می‌رسد که جستجوی واکسن را متوقف کرده‌ایم و فقط سعی داریم هرکدام به صورت انفرادی زخم خود را درمان کنیم.

جرج کلونی در پایان گفت: تنها یک راه در کشور برای اعمال آخرین تغییر وجود دارد: «رای»!

کلونی در اظهارات قبلی خود در مورد ترامپ گفته بود رهبری آمریکا از توان ذهنی و سطح درک ترامپ فراتر است.

«امل کلونی» همسر جرج کلونی که حقوقدان و وکیل حقوق بشر است نیز، بارها حمله ترامپ به رسانه‌ها را محکوم کرده است.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : فارس