تکمیل راه آهن منطقه آزاد تجاری و بار انداز ریلی اردبیل مغان مطالبه اصلی مردم اردبیل
تکمیل راه آهن منطقه آزاد تجاری و بار انداز ریلی اردبیل مغان مطالبه اصلی مردم اردبیل
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه، راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و احداث بارانداز ریلی مغان از مطالبات اصلی مردم از رئیس جمهوری در سفر به استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه، راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و احداث بارانداز ریلی مغان از مطالبات اصلی مردم از رئیس جمهوری در سفر به استان اردبیل است.

صدیف بدری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل همانند سایر مقام‌های رسمی فرصت بزرگی است که باید در جهت توسعه و اجرای طرح‌های زیرساختی استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تکمیل بزرگراه‌های اردبیل- سرچم ، نمین- آستارا، اردبیل- مشگین شهر، اردبیل- پارس آباد، گرمی- اردبیل، گرمی – بیله سوار  و نیر- سراب از دیگر مطالبات مردم و نمایندگان استان از رئیس جمهوری است.

راه آهن و منطقه آزاد تجاری مطالبات اصلی مردم استان اردبیل است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در بحث صنایع تولیدی هم خواسته ما این است تسهیلاتی از منابع ملی در اختیار صنایع موجود و صنایع قابل اجرا اختصاص داده شود ضمن اینکه سرمایه‌گذاری مجدد از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایمدرو و ایدرو هم انجام شود.

وی افزود:همچنین در این سفر سعی خواهیم کرد تکمیل  صنایع تولید فولاد اسفنجی که اخیرا کلنگ زنی شد نیز در اولویت قرار بگیرد.

بدری بیان کرد: امید است مطالبات اصلی مردم استان از دولت تحقق یابد چرا که زیرساخت‌های لازم برای برخی از طرح‌ها فراهم شده و با یک جهش و اراده قوی می‌توان این طرح‌ها را به سرانجام رساند.

وی گفت:تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و طرح اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از طریق پارس آباد مغان قطعی است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.

بدری افزود: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

وی  راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و بارانداز ریلی را از دیگر مطالبات مردم از رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت:طرح منطقه آزاد تجاری و صنعتی قابلیت اجرایی پیدا کرده در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان فراهم شده و امید است راه‌اندازی آن در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه منجر شود.

بدری با بیان اینکه با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری توان صادرات محصولات کشاورزی به میزان سه میلون تن در استان اردبیل افزایش خواهد یافت، افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل بوده و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌ جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

رئیس جمهوری و هیات همراه در ادامه سفرهای استانی اواخر این هفته به استان اردبیل سفر می‌کند.

انتهای خبر/