تکریم ارباب رجوع، اتقان آراء و تسریع در رسیدگی ها در اولویت باشد
تکریم ارباب رجوع، اتقان آراء و تسریع در رسیدگی ها در اولویت باشد
نشست شورای معاونین دادگستری استان با روسا، دادستان ها و قضات دادگستری استان به صورت مجازی و به جهت رعایت دستور العمل های بهداشتی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار و بر تکریم و تسریع رسیدگی ها تاکید شد.

 

به گزارش آذرسلام حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست از زحمات و تلاش های شبانه روزی و جهاد گونه قضات و کارکنان دادگستری استان در احقاق حق، تامین عدالت و امنیت قدردانی نموده، بر لزوم اهتمام روز افزون بر تحقّق سیاست های کلان و پیشبرد اهداف ترسیمی قوه قضائیه تاکید کرد.

وی در ادامه با تشریح برنامه های دادگستری استان و با یاد آوری رهنمودهای رییس محترم قوه قضائیه مبنی بر لزوم بیش از پیش تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.

سپس وی اقدام و عملکرد بر اساس سند تحوّل قضایی را یکی دیگر از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی دانست و گفت: یکی از مهمترین نکات مورد تاکید در سند تحوّل قضایی، توسعه ی استفاده از فن آوری های نوین است. لذا در دادگستری استان این مهم در دستور کار قرار دارد.

توسعه دادرسی های الکترونیکی، ابلاغ های الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از شبکه دولت در تبادل مکاتبات با دستگاه های اجرایی، استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان و استفاده بیش از پیش از خدمات دفاتر قضایی الکترونیکی از مهم ترین نمودهای بهره گیری دادگستری استان از فن آوری های نوین است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامّه و صیانت از حقوق بیت المال از مهمترین اهداف دستگاه قضایی است گفت: بایستی در اینگونه پرونده ها، حساسیّت، دقت و توجّه ویژه ای در مراحل رسیدگی به ویژه در اظهار نظر های کارشناسی از سوی کارشناسان انجام پذیرد.

وی در ادامه همچنین بر لزوم اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان های استان، استفاده از ظرفیت های شوراهای حل اختلاف و واحدهای مصالحه، نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه با اهداف پیشگیری از وقوع تخلّف، تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی ها توام با دقت در صدور آراء تاکید کرد.

طرح موضوعات حقوقی، تبادل اطلاعات، همفکری و هم اندیشی به منظور ارتقاء خدمت رسانی قضایی به شهروندان از دیگر موضوعات این جلسه بود.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تولیدی