تصور غلط واکسینه شدن همگانی و شیوع مجدد کرونا دلتا در اردبیل
تصور غلط واکسینه شدن همگانی و شیوع مجدد کرونا دلتا در اردبیل
شلوغی، ازدحام، تردد و ساده انگاری جمعیت شهری در عصر و غروب در اردبیل نسبت به کرونا دلتا بسیار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، علی رغم سونامی کرونای نوع دلتا در تمام کشور و هشدار ها و انتشار اخبار ابتلایان بستری ها و فوتی های این ویروس که به پیک پنجم معروف شده و با این تعداد بستری ها و فوتی های نگران کننده هنوز به اوج این پیک نرسیده ایم! شاهد ساده انگاری و بی خیالی نسبت به این ویروس هستیم.

طبق اظهار نظر مسئولین درمانی کرونای دلتا در صورت ابتلای یک عضو خانواده بقیه اعضا را نیز درگیر می کند و سرعت انتشار آن ۱۴۸ برابر کرونا ویروس قبلی است.

استان اردبیل نیز طبق اخبار منابع دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت بحرانی (قرمز پرخطر) قرار دارد و شهرهای استان بصورت رنگ بندی میزان خطر به شرح ذیل تقسیم بندی شده است.

وضعیت قرمز (خیلی پرخطر): اردبیل، مشگین‌، گرمی، خلخال

وضعیت نارنجی (پرخطر): پارس‌آباد و اصلاندوز

وضعیت زرد (خطر متوسط(  بیله‌سوار، نمین، کوثر، سرعین، نیر

متاسفانه قبل از واکسیناسیون عمومی شاهد هستیم در زمان های عصر و غروب به بعد ازدحام و تردد ها و شلوغی شهر بسیار خیره کننده بوده و مردم بدون احساس خطر و با نهایت تاسف بدون ماسک در این تراکم در کنار هم در تردد و فعالیت هستند.

توصیه می شود مدیران اجرایی و درمانی اجازه پایین آمدن حساسیت مردم به این ویروس کشنده را از راه اطلاع رسانی و رسانه ها ندهند و سرعت تزریق واکسن به اقشار هدف و تعیین شده سرعت بخشیده شود.

هرچند به خطا؛ سخن مکرر واکسیناسینون عده ای معین از جامعه هدف توسط کارکنان محترم و مسئولین درمانی،  تصور غلطی را در بین مردم و دریافت کننده واکسن ایجاد کرده که محیط زندگی و اجتماع واکسینه شده و روز به روز آمار ابتلایان و احتمال شیوع ویروس کمتر و کند تر شده است!.

انتهای خبر/