اولین اظهارات کیم جونگ اون پس از انتشار شایعاتی درباره مرگ او
اولین اظهارات کیم جونگ اون پس از انتشار شایعاتی درباره مرگ او
در بحبوحه انتشار شایعاتی درباره مرگ کیم جونگ اون، رادیو کره شمالی امروز اعلام کرد او از کارگرانی که در ساختن شهر «سامجیون» مشارکت داشته‌اند، قدردانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، خبرگزاری یونهاپ در میان گمانه زنی‌ها درباره سلامتی و یا فوت احتمالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به نقل از رادیو دولتی DPRK امروز یکشنبه اعلام کرد رهبر کره شمالی از کارگرانی که در ساختن شهر «سامجیون» مشارکت داشته اند، قدردانی کرده است.

در همین حال هیچ توضیحی در مورد وضع سلامتی وی یا فعالیت‌های عمومی کیم ارائه نشده است.

در بخشی از گزارش رادیوی کره شمالی آمده است: «رئیس کیم جونگ اون با جدیت و صمیمانه از کارگرانی که در ساخت و چیدمان شهر سامجیون مشارکت داشته اند، قدردانی کرد. کارگران با شور و اشتیاق و جدیت در ساخت این شهر همکاری می‌کنند بدون آنکه لحظه‌ای اعتماد و انتظار حزب را فراموش کنند.»

روز پنجشنبه نیز، آژانس خبری مرکزی کره در پیونگ یانگ گزارش داد کیم جونگ اون در سال روز سفر نخستین رهبر این کشور به روسیه، نامه ای از گنادی زوگانوف، رئیس حزب کمونیست روسیه دریافت کرده است.

همچنین این آژانس خبری در ۲۲ آوریل گزارش داد کیم جونگ اون با ارسال پیامی از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تشکر کرده بود. اسد پیشتر در نامه‌ای روز تولد کیم ایل سونگ، پدر رهبر کره شمالی را تبریک گفته بود.

در حال حاضر، جزئیاتی درباره وضع سلامتی کیم جونگ اون و تایید گمانه زنی‌ها درباره مرگ وی ارائه نشده است. به گزارش یونهاپ، سایر رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارشی از فعالیت‌های رهبرشان ارائه ندادند و هیچ عکس جدیدی از وی منتشر نشده است. جدیدترین عکس وی که در KCNA منتشر شد مربوط به بازرسی کیم از نیرو‌های پدافند هوایی در غرب این کشور و تاریخ ۱۲ آوریل بوده است.

گمانه زنی‌ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی ان ان گزارش داد که وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است. کیم در جشن سالانه سالگرد تولد پدربزرگش، که بزرگترین و مهم‌ترین مراسم در کره شمالی بود، حضور پیدا نکرد. برخی گمانه‌ها نیز حاکی از کشته شدن رهبر بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/